Pusantro milijono litų į naujos programinės įrangos kūrimą ir tobulinimą investavusi spausdintuvų priežiūros bendrovė „Servea“, ketinusi užsienyje plėstis parduodama franšizę, apsiskaičiavo, kad savo naują produktą labiau apsimoka parduoti stabiliai veikiančioms įmonėms, kurios jau išsikovojo vietą spausdintuvų priežiūros rinkoje.
Su „Printera“ prekės ženklu veikianti bendrovė sukūrė IT sistemą „Print Non Stop“, kuria paremtas ir naujas verslo modelis, leidžiantis efektyviau aptarnauti klientus ir didinti jų ratą, mat taupo jų laiką ir sąnaudas.
Programinė įranga teikia informaciją, kokių medžiagų ir kada tiksliai reiks kliento spausdintuvui ar kopijavimo aparatui. Taip pat sistema skaičiuoja atspausdintas kopijas, todėl klientas tik už jas ir moka – ne už dažiklius, įrangos remontą ir biuro popierių.
Aivaras Pyragius, spausdintuvų priežiūra užsiimančios bendrovės „Servea“ direktorius, pasakoja, iš pradžių manęs, kad franšizė yra vienintelis būdas eksportuoti naują bendrovės produktą, todėl pernai bendrovė įžengė į Slovėniją. „Print Non Stop“ yra programinė įranga, skirta konkrečioms spausdinimo rinkoje dirbančioms bendrovėms. Naujai besikuriančioms įmonėms ją pritaikyti nuo nulio būtų paprasčiau. Tačiau pamatėme, kad spausdintuvų priežiūros segmente ankštoka visose rinkose ir pardavinėdami franšizę plauktume prieš srovę, augimas būtų daug lėtesnis“, – patirtimi dalijasi p. Pyragius.
Bendrovė persiorientavo ir nutarė verslo modelį eksportuoti bendradarbiaudama su stabiliai dirbančiomis įmonėmis, kurios jau turi savo klientų ratą ir išsikovojo vietą rinkoje. Anot p. Pyragiaus, prireikė 9 mėnesių patobulinti IT sistemai, kad ją būtų galima pritaikyti jau veikiančioms įmonėms. „Tai garantuos stabilias pajamas ilgalaikėje perspektyvoje. Ateityje planuojame, kad pagrindinę dalį pajamų sudarys ne programinės įrangos pardavimas, bet ją naudodami galėsime klientams rasti tiekėjų, kurie jiems reikalingas medžiagas parduos geriausia kaina, o mes nuo klientų pirkimų už šią informaciją gausime komisinių. Jei įmonė stabili, turi didelę apyvartą, tai net ir mažas procentas nuo jų pirkimų mums duos solidžių pajamų. Šitaip matome savo verslo perspektyvą“, – kalba p. Pyragius.
Kol kas įdomiausia Rusija
„Print Non Stop“ pardavinėti bendrovė pradėjo šį rudenį. „Toliau dirbame Slovėnijoje, turime partnerių
Latvijoje, Lenkijoje ir užmezgėme kontaktus Maskvoje – kol kas Rusija mums įdomiausia rinka“, – sako p.
Pyragius. Jis pasakoja, kad bendrovė pasinaudojo VšĮ „Versli Lietuva“ penkių kontaktų paslauga, kuri pasiteisino su kaupu. „Mums buvo suorganizuoti susitikimai su skirtingais spausdinimo verslo atstovais – su mažmenininku, kuris jau turi nemažą tinklą ir plečia jį pardavinėdamas franšizę, su kasečių gamintojais, IT sprendimus diegiančia bendrove, labai dideliu spausdintuvų gamintoju. Mūsų produktu susidomėjo, bet dar laukia ilgas kelias, daug derinimų ir tikimės, kad užsimezgę kontaktai virs realiomis sutartimis“, – pažymi p. Pyragius. Anot pašnekovo, didžiausias iššūkis bendrovei – pritaikyti „Print Non Stop“ sistemą spausdintuvų gamintojui. „Jei tai sėkmingai pavyks, galėsime labai plačiai užsimoti daugelyje šalių ir parduoti savo produktą labai stambioms įmonėms. Manau, adaptuoti programinę įrangą ir pritaikyti verslo modelį spausdintuvų gamintojui užtruksime apie pusmetį“, – teigia „Servea“ vadovas.
„Print Non Stop“ pardavinėti bendrovė pradėjo šį rudenį. „Toliau dirbame Slovėnijoje, turime partnerių
Latvijoje, Lenkijoje ir užmezgėme kontaktus Maskvoje – kol kas Rusija mums įdomiausia rinka“, – sako p.
Pyragius. Jis pasakoja, kad bendrovė pasinaudojo VšĮ „Versli Lietuva“ penkių kontaktų paslauga, kuri pasiteisino su kaupu. „Mums buvo suorganizuoti susitikimai su skirtingais spausdinimo verslo atstovais – su mažmenininku, kuris jau turi nemažą tinklą ir plečia jį pardavinėdamas franšizę, su kasečių gamintojais, IT sprendimus diegiančia bendrove, labai dideliu spausdintuvų gamintoju. Mūsų produktu susidomėjo, bet dar laukia ilgas kelias, daug derinimų ir tikimės, kad užsimezgę kontaktai virs realiomis sutartimis“, – pažymi p. Pyragius. Anot pašnekovo, didžiausias iššūkis bendrovei – pritaikyti „Print Non Stop“ sistemą spausdintuvų gamintojui. „Jei tai sėkmingai pavyks, galėsime labai plačiai užsimoti daugelyje šalių ir parduoti savo produktą labai stambioms įmonėms. Manau, adaptuoti programinę įrangą ir pritaikyti verslo modelį spausdintuvų gamintojui užtruksime apie pusmetį“, – teigia „Servea“ vadovas.
„Servea“ sukurta IT sistema skirta tik užsienio rinkoms. Lietuvoje bendrovė jos neparduoda nes, anot p. Pyragiaus, šitaip atiduotų konkurentams įrankį, kuris bendrovei suteikia pranašumo vietinėje rinkoje.
Straipsnis publikuotas "Verslo žinios" 2013 11 07
www.verslilietuva.lt
Tokie verslo valdymo sprendimai leidžia verslui netrukdomai plėstis. Šaunu.
AtsakytiPanaikinti