2014 m. liepos 5 d., šeštadienis

Aiškūs tikslai leidžia įsivažiuoti


 
Nors daugelis verslo naujokų pirmuosius klientus bando prisijaukinti taikydami ypač mažas kainas, UAB „Elektreta“ šiuo keliu nepasuko. Įmonės steigėjai įsitikinę, kad sąžiningos kainos ir mandagus aptarnavimas yra kur kas veiksmingiau negu verslą pradėti iš karto siūlant nuolaidas.
Jei dirbi samdomą darbą ir matai, kad pats daug ką darytum kitaip, yra du būdai: arba bandyti paakinti darbdavį pokyčiams, arba kurti savo įmonę. Būtent taip pasielgė Povilas Dabkus, atestuotas elektros inžinierius, su kolega Petru Alseika pradėjęs nuosavą verslą.
Abu jaunuoliai yra dirbę kitose įmonėse, kur matė daugybę taisytinų dalykų.
„Pagalvojome, kad laikydamiesi aukštos verslo kultūros ir sugebėdami kokybiškai atlikti tai, ko nepadaro kitos panašia veikla užsiimančios įmonės, tikrai turėsime patenkintų klientų, kurie taps ilgalaikiais mūsų partneriais“, – sako p. Dabkus, UAB „Elektreta“ direktorius.

Svarbiausia – poreikiai
Įmonė užsiima elektros instaliacijos ir varžų matavimo darbais bei elektros ūkio priežiūra, labiausia orientuojasi į verslo klientus. Anot p. Dabkaus, versle padeda suvokimas, kad tu turi duoti naudos kitiems ir, žinoma, nuolatinis dėmesio klientui rodymas. Negalima tiesiog atlikti paslaugą ir pasiėmus užmokestį pamiršti klientą, būtina po kurio laiko pasidomėti, ar klientas liko patenkintas paslaugos kokybe.
Jaunieji verslininkai pabrėžia, kad klientų pasitikėjimą gali užsitarnauti tik įsiklausydami į jų poreikius. Pavyzdžiui, tarp „Elektretos“ klientų yra viešbučių, o jų lankytojų srautai priklauso nuo sezoniškumo. „Mes atsižvelgiame į tai ir esame linkę derėtis su viešbučiu dėl sutarties sąlygų keitimo, darbų atlikimo terminų ir pan., kad neapsunkintume ir taip tuo metu jiems nelengvos padėties. Klientai tai įvertina“, – pavyzdį pateikia klaipėdiškis.

Kiekvienam savo
Konsultantai dažnai pabrėžia, kad verslo pradžioje įmonės savininkai daro viską: yra ir gamintojai, ir pardavėjai, ir valytojai, ir vadovai. Dar prieš pradėdami veiklą, įmonės steigėjai aiškiai apibrėžė pagrindinius įstaigos tikslus, vizijas, vertybes, aiškiai pasidalinta ir veiklos sritimis, tad darbai nuo pat pradžių judėjo sklandžiai ir be trikdžių.
„Kuriant įmonę užsibrėžėme sau aiškius tikslus, kiekvienas mūsų žino, ką ir kada turi padaryti. Mudu su kolega imamės techninės darbų pusės ir paslaugų kokybės valdymo, o mano žmona, taip pat dirbanti įmonėje, – ją administruoja ir užsiima rinkodara bei vadyba. Esame stipri komanda, tad verslas tikrai nestringa“, – pasakojo p. Dabkus.

Reikia konsultacijų
Jaunuoliai tikina, kad įkurti įmonę šiais laikais tikrai nesudėtinga. Tačiau tam reikia skirti laiko, kad susirinktumei kuo daugiau naudingos informacijos, o tai ateityje leis išvengti klaidų. „Dabar apstu įstaigų, kuriose gali gauti vertingų patarimų ir konsultacijų. Pavyzdžiui, bendravome su VšĮ „Versli Lietuva“, kuri suteikė konsultacijų administravimo ir rinkodaros klausimais. Išties visas valstybinis sektorius buvo ganėtinai geranoriškas, atsakė į visus kilusius klausimus, davė patarimų – tai tikrai padėjo“, – tvirtina pašnekovas.
Nors šiais laikais dažnai renkamasis mažosios bendrijos (MB) statusas, tačiau klaipėdiškiai nusprendė kurti UAB. Esą taip atrodo solidžiau, patikimiau – ypač tai svarbu bendraujant su verslo klientais. „Gera pradžia rodo, kad pasirinkome sėkmingą veiklos modelį: kai klientas pastebi, kad darbų kokybę užtikrini ne tik žodžiais, bet ir veiksmais, kai taikai realią kainą, kai pasiėmęs pinigus už darbus kliento vis tiek nepamiršti ir rodai jam dėmesį, užsakymų kaskart gausėja“, – sako p. Dabkus.
Parengta pagal dienraštį "Verslo žinios", 2014-03-05.

www.verslilietuva.lt

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą