2014 m. liepos 5 d., šeštadienis

Dainius Švilpauskas, "Raguvos baldai": Kai pirmas susitikimas tampa pirmu derybų etapu


 
Všį „Versli Lietuva“ nuo praėjusių metų pradžios medienos ir baldų pramonės bendrovėms surengė dvi specializuotas verslo misijas į Norvegiją ir Vokietiją. Mūsų agentūros pasamdyti tose eksporto rinkose dirbantys profesionalūs konsultantai patys atsirenka Lietuvos bendroves ir suranda joms potencialių partnerių.

„Mes viešųjų pirkimų keliu Lietuvai svarbioje užsienio rinkoje surandame profesionalius konsultantus. Šie, atsižvelgdami į rinkos struktūrą, įmonių pajėgumą, atsirenka Lietuvos bendroves ir kiekvienai jų ieško potencialių partnerių,  rengia individualius susitikimus“, – aiškina Rasa Narušaitytė, „Verslios Lietuvos“ vyriausioji eksporto projektų vadovė.
„Versli Lietuva“ nuo praėjusių metų pradžios suorganizavo du tokius kontaktų paieškos projektus – pernai Norvegijoje, o šiemet Vokietijoje. Juose dalyvavo 25-ios medienos ir baldų sektoriaus įmonės, taip pat 10 tekstilės bendrovių.
„Medienos ir baldų bendrovėms rengiame dar vieną projektą – pradėjome konsultantų paslaugų pirkimo procedūrą Prancūzijoje – susitikimus planuojame kitų metų sausį ir vasarį. Planuojame atrinkti 15 bendrovių. Tokį patį klientų paieškos modelį planuojame pritaikyti ir kitų sektorių įmonėms“, – pasakoja p. Narušaitytė.
Anot jos, tikslas yra pasinaudoti rinką gerai išmanančių vietinių konsultantų paslaugomis ir partnerių ieškoti kritinei masei konkretaus sektoriaus bendrovių, o ne pavienėms įmonėms.
Minėti projektai finansuojami Europos regionines plėtros fondo lėšomis, todėl 60–70% išlaidų įmonei kompensuojama.
„Bendrovėms tenka pridėti apie 4.000–5.000 Lt be PVM. Rinkoje analogiška paslauga kainuotų gerokai brangiau – apie 15.000 Lt“, – skaičiuoja „Verslios Lietuvos“ atstovė.
Projekte dalyvaujančios bendrovės taip pat gauna išsamią ataskaitą apie užsienio rinkos ypatumus, tendencijas ir potencialių klientų sąrašą, su kuriais nepavyko surengti susitikimo. Lietuvos įmonėms pačios gali dar kartą pabandyti sudominti pirkėją.
Pusė susitikimų sėkmingi
„Norvegijoje mums buvo surengti keturi susitikimai su klientais, dvi bendrovės išreiškė konkretų susidomėjimą mūsų produktais. Su viena norvegų bendrove jau pradėjome prekybą, o su kita dar vyksta derybos ir greitai turėtume pasirašyti sutartį“, – patirtimi dalijasi Dainius Švilpauskas, bendrovės „Raguvos baldai ir ko“ pardavimų ir eksporto rinkodaros vadovas.
„Raguvos baldai“ gamina vonios baldus ir 90% produkcijos eksportuoja. Ponas Švilpauskas pasakoja, kad seniau bendrovė jėgas yra mėginusi įvairiose šalyse, bet suvokusi, kad visur būti nepajėgs, nutarė nesiblaškyti ir išsirinko aštuonias eksporto rinkas.
„Visas šias rinkas suskirstėme į tris grupes. Baltijos šalis vadiname pirmais namais, keturias Skandinavijos šalis – antrais namais, o trečia grupė dar labiau išskaido mūsų riziką – tai Anglija ir Vokietija. Kiekvienai grupei turime atskirą eksporto strategiją, siekiame, kad į kiekvieną eksporto rinkų grupę pardavimai pasiskirstytų maždaug po lygiai. Tokia diversifikacija jau ne kartą pasiteisino“, – kalba p. Švilpauskas.
Visą straipsnį skaitykite čia.

www.verslilietuva.lt

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą